مقدمه دانشجو:

نفرین به جنگ

نفرین به ظلم

دنیا که دنیا نیست، زندونه

سلام به صلح

سلام به عشق

بی عشق از دنیا چی می مونه

 

"انسان در جستجوی معنا" کتابی است که به ناچار ما و مخاطبان را درگیر مسائلی مانند جنگ، کوره های آدم سوزی، یهودیت، حزب نازی، هولوکاست و ... می کند. مسائلی که خود به تنهایی جای بحث دارند. و ما هم سعی نداریم به آنها بپردازیم چون آنچه برای ما از خاطرات دکتر از زمان اسارت خود  اهمیت دارد اتفاقاتی است که وی را منجر به کشف "لوگوتراپي"  کرد. در نتیجه ما کاری به درستی یا غلطی اتفاقات و ... نداریم. اینکه آیا اصلا واقعا کوره های آدم سوزی ای وجود داشته است یا نه ؟ یا آیا هولو کاستی مطرح بوده است یا نه؟ و ...

 

مقدمه بر کتاب:

کتاب مذکور در دو بخش نگارش شده است. بخش اول که زندگی نامه دکتر فرانکل می باشد و  بخش دوم  مختصر ولي آشکار و گويا، از اصول اساسي "لوگوتراپي"  مکتبی که وی پایه ریزی کرد، می باشد. بخش اول در مورد دوران اسارت وی در اردوگاه های کار اجباري در طول جنگ می باشد. در موقعیت و شرایطی که هر حادثه اي موجب اين مي شُد، که زنداني کنترل خود را از دست بدهد. جایی که همه هدفهاي عادي زندگي از زندانی گرفته مي شُد. تنها چيزي که برايشان باقي مي ماند: "واپسين آزادي هاي بشري بود."

 

داستان اين کتاب گر چه کوتاه است، ولي بسيار هنرمندانه و گيراست. دکتر فرانکل در جايي از داستان، فلسفه "لوگوتراپي" خود را به خواننده مي شناساند، او آن را چنان ملايم به داستان پيوند مي دهد که خواننده تنها پس از به پايان رساندن کتاب به ژرفاي نوشته او پي مي برد و مي بيند که ديگر اين بخش از کتاب دنباله داستان سبعيت  اردوگاه هاي کار اجباري نيست. فرانکل نمونه تکان دهنده اي از يک جلسه "گروه درماني" که با زندانيان ديگر داشت به ما ارائه مي دهد. تلاش او در اين داستان بر اينست که به اين پرسش پاسخ دهد: زندگي روزانه اردوگاه کار اجباري، در ذهن يک انسان متوسط چگونه بازتابي دارد؟ و پاسخ به این سوال در گرو خواندن بخش نخست کتاب می باشد و آن گاه است که بخش دوم قابل فهم و ملموس خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, | 23:29 | نویسنده : احسان طرخورانی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • موز فان